“Als we de verbinding die ik eerder beschreef niet maken, missen we de ontvangende partij. We weten dan niet wat er speelt in bedrijven en welke meerwaarde onze studenten kunnen hebben voor het veld. Al tijdens de opleiding laten we studenten de praktijk verkennen. Je wil dat ze de ontwikkelingen kunnen bijbenen en liefst ook vooroplopen. En dat ze kunnen anticiperen op wat komen gaat. De vraag naar hoogopgeleide logistici is groot. Onze studenten hebben een goed toekomstperspectief. Er ligt een werkveld met veel spannende vraagstukken voor hen klaar.”
“Wat ik zelf zo boeiend vind aan de logistieke sector? De snelheid, dynamiek en enorme innovatiekracht! Maar hoe ik de logistiek zie komt helaas niet altijd overeen met hoe de logistiek door de buitenwereld gezien wordt. Aan de beeldvorming mag nog gewerkt worden. De vraag is zoals gezegd hoog, maar de instroom laag. Daarom houden wij ons ook bezig met actieve werving, om meer mensen richting de logistieke opleidingen en het bedrijfsleven te krijgen. Kwalitatief doen we dat al heel goed, kwantitatief heeft dat tijd nodig.”